//Muslimah Beautiful\\

*Disclaimer




Hello and Welcome my kawan blogging(s). BLABLABLA BLIBLIBLI

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


Always with T.E.A.R.S


Friday 20 September 2013 11:06 0 Atashinci(s)

Assalamualaikum . okey . tgok tajuk tu . aku copy tajuk yg Muni punye . hahaha . jahat punye orang sorry ye sahabat . Tadi ak terbace entries Muni . What she write is very correct . Aku dan Munirah adalah Hamalatul Quran . The meaning of Huffazul Quran dan Hamalatul Quran so far I think . Hamalatul Quran is hafal dan mengamalkan dgn b'sungguh-sungguh . InsyaAllah kite berdua dan semua penghafaz SM ...(sekolah agame lar) adalah Hamalatul Quran. Ak sedih tengok sekolah aku yg sekarang , xmcm dulu . dengan Kitab Suci yang diletakkan di merata tempat bahkan di dalam tuttt pon ade . What the hell boss ?

Munirah , I'm seriously says , when I read your entries I feel one weird feeling and sudden I'm cry and tetibe jer aku nak post entries yg same dgn dier . Semue yang die cakap semuanye ade dalam diriku . Thanks kerana menyedarkan saya . Thanks a lots . Time aku Form 1 ar , aku ingat sgt mende nie , Amierah ade cerita satu bende kt aku . I'm just heared what she says . Ade seorang kawan satu sekolah ng die dulu dapat gak Imtiaz but not Imtiaz Besut , Imtiaz Cospint rasenye . Die tak tahu nak pi ke tak . Die pon tnye Amierah~now Amierah is my roomate~ perlu ke ak pergi Imtiaz dan hafal Quran , Mierah pon cakap perlu sangat , mg gi larrr , xrugi pon , dapat pahale ade arh . Die pon cakap dgn nada yang sedih , yes mmg dapat pahala , tetapi klau hanya hafal , hafal ,hafal dan hafal , xcukup , Allah suka orang yang beramal . klau kite tidak beramal dengan Al Quran tuh Allah laknat kite . And the last result kawan Mierah says is aku takot dan aku x sanggup untuk jadi Penghafaz Al Quran . Amierah macam t'sentak ar dengar , die pon b'kata dlm hati dier , betul jgak ape yg kawan ak cakap , By the way , aku yang dgr dier crite pon mcm shock . aku pon ingt kate-kate Ust.Zaidi , Ust. Pa , Allah bagi Al Quran kat gunung dan gunung tu pon hancor , gunung itu berkata seraya menangis , Ya Allah aku tidak dapat menanggung kitab suci ini Ya Allah , dan Allah pon bgi kat manusia Al Quran nie dan manusie boleh menanggungnye , Hebatnye manusie drpd gunung tu tapi sayang tidak mengamalkannye pandai hafal jer ..

Seriously ak bru thu mase Form 1 , sesiapa yang menghafal Al-Quran , mestilah dia mengamalkannye dan tidak boleh meninggalkannye .! soo , semuanye terlambat . But , I'm grateful to Allah for this present for Ummi and Ayah . Aku ingat lagi aku nangis taknak masok Imtiaz Besut sbb tak pandai bab-bab hafal Quran . Umi ak pon nangis sebab dier nak anak die jdi 'Hamalatul Quran' . Aku suke sains , xsuke sgt agama nie . Time tu ak dapat SM Sains Pasir Puteh . aku dh janji ng kawan ak akan sekolah kt situ . Ummi kejutkan aku dalam pukol 6.30 pagi , dier cakap Iqah, buka laptop boleh tak , nok check Imtiaz ni sbb dlm fon ayoh sekolah Imtiaz hntr mesej hari dah boleh check dapat ke x tawaran tuh . ak dgn malasnye bgn n check , Tetibe .... Tahniah ,Anda layak untuk menerima tawaran ke Imtiaz Besut , mcm tu lah ayat dier , ak lupe ,

Wooo , bulat mate ak , dah tak ngantok when I see that thing . I hateee it . Sepupu ak nanges sbb xdapat Imtiaz Besut but ak nanges sbb dapat Imtiaz Besut . (xpandai bersyukur langsong kn) kiteorg p interview together , umi ak pulak yang lebih-lebih , mcm dier jer nak sekolah , ak badmood . fikir sampai ak cakap ak xnak pegi . umi nanges . ak pon cakap nak pegi sbb taknak buat umi nanges . Umi pelok ak . Ak pon bukak balik laman web imtiaz ak klik Terima Tawaran dgn slow-slow . *feeling gile kot .

Time pegi beli baju skolah mmg xde mood . sangat-sangat xde mood . bile pendaftaran tu ak nangis nak balik , xnak sekolah cnie . Tapi umi cakap : lame-lame dah biasa lah tu . Betol ckp umi n ayah . Ak happy jugak duk kt Imtiaz , dapat kawan yg baik . dapat jmpe kakak cumil , kak Aisyah . Tapi bile bab hafal Quran , jatuh berderai air mataku . sbb aku tengok org laen hafal ok jer . ak ??? seminggu duk hafal Surah An-Naba . duk 'ammayatasaalun' dari pagi hingga ke petang . dari petang hingga ke malam . dari malam hingga ke subuh . sehingga aku kene masuk tabir sebelah iaitu tabir lelaki , first time aku masok dengan Munirah , aku dgr lar jugak Saifullah cakap -eee , gedik ar tino nih nok masok kat tempat laki -. Panas bosss hati ak dan Muni . macam ak ng Munie nk sgt masok .Grrrr ! Tapi alhamdulilah dop g doh kt tempat laki and never , ak x nak pegi .Skrang aku oke je hafaz Quran cume dop ngulang .Hmm . aku nok mashi , byok sangt ak xingt hok belakang-belakang , bile tebuk je xleyh jawab . sedih lah . ak rase xgune ak hafal . Okey setakat ini shj , Muhasabah Diri malam-malam best . Muni thankss a lots ya.
.Gambar nie sekadar hiasan , ceewah , Hidup Matiku bersama Al--Quran . InshaAllah
Allahuakbar!

Ingat ust.Zaidi cakap : Orang Islam suka mengaji tetapi jarang mengkaji , Orang Kafir pula sibuk mengkaji apa yg ade dlm Quran dan never mengaji sbb dier kafir . sbb tu kafir bijak nk hancurkan Islam . dier thu apa yg terkandung dlm quran tpi kite hanye tahu mengaji jer . mengaji tu memang dapat pahala . tapi lagi baik jika kita tahu apa yg disampaikan . Oraittt , Selamat tinggal