//Muslimah Beautiful\\

*Disclaimer




Hello and Welcome my kawan blogging(s). BLABLABLA BLIBLIBLI

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


Dup..Dap..


Thursday 31 July 2014 10:56 0 Atashinci(s)

Assalamualaikum .

Baru-baru ini , buat open house . Kawan kakngoh mari ramai sangat.
Then , umi buat makan-makan . Biasa lar open house . Hikhik .
Time tuh mak sedara A.K.A. cikyah aku ada jugak . 
Stail umi ni macam suka cerita ..
Sambil-sambil makan , umi pon dah mula dah .

Umi : Hari Sabtu nie nak buat pulut kuning dan kari ayam
Cikyah : Nak buat ape pulak ?
Umi : Tak , Iqah ni dah khatam hafazan 30 Juzu' . 
Aku : Allah , umi ! don't say that *dalam hati ,, hikhik
Cikyah : Laa , Iqah dah khatam . Tahniah

MasyaAllah , ade sedikit riak disitu . 
Tak tahu nak cover . 
Seriously , tak heboh sangat bende nie . 
Aku fikir buat ape sebab .....
Aku sekadar khatam tapi TAK INGAT , TAK AMAL hafalan aku 
MasyaAllah , Astargfirullah . 

Tiba-tiba ....Sepupu aku mencelah . 

Sepupu : Wow . Hebakk orw Iqah .
Aku : Ehh ! Takde arh *slow je , taktahu dengar ke tak 
Sepupu : Iqah , Iqah ingat kat mulut ke apa yang Iqah hafal ?
Aku : Eh , takdelah , biase-biase je .*menelan air liur dan merasakan seperti air liur itu berpasir . idk . Perghhh , soalan . Macam nak ejek aku jer . Taktahu nak jawab ape

Really , All of my family thinks that memorizing the holy Qoran is simple . 
They thinks that after 'khatam' , I will remember and read without open the Qoran . 
Its very difficult to face it . 
Actually, I need more tarbiyahh , more knowledge bout Qoran . I'm jealous with everyone who masyi in memorizing Qoran . Arghhhh . *emo lebih . hikhik
I'm so lazy to repeat my Qoran again . But I can try to be a real Hafizah not Habisah .
I'm so scared when my uncle ask me about Al-Quran . 
And he also 'tebuk' . Idk in english , whats meaning of tebuk . 
Allah save me , I can answer it . Alhamdulillah . 

Sooo , that why I didn't heboh that I'm Al Hafizah . Allahu 
Sungguh berat untuk dipikul 

Nuranis Syafiqah binti Mohd Suhaimi Al-Hafizah .
Bukan ,
Nuranis Syafiqah binti Mohd Suhaimi Al-Habisah . 

Jadilah yang terbaik di kalangan yang terbaik

Wasalam daripada saya . Assalamualaikum .