//Muslimah Beautiful\\

*Disclaimer




Hello and Welcome my kawan blogging(s). BLABLABLA BLIBLIBLI

Be nice here, follow please!! :)



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Credits


This skin is made by : Mrs. AF
Some helped from :
Ayesha
Some coding from :
Syarah
Using basecode :
SyaSyakimsyasya

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


Susah ~ Senang Perlu Lalui !


Friday 28 February 2014 09:02 0 Atashinci(s)

Alhamdulillah , dapat lagi menghirup udara yang dipinjamkan oleh Allah . Malam ni stress sikit sebab banyak bende lagi tak siap . Esok hostel panggil , kerja bapak banyak tak siap lagi . Okey , malam yang dingin ini aku ingin luah satu cerita yang mana bila aku fikir sayang seribu kali sayang . Aku pergi ke sekolah agama untuk persahabatan bola tampar . Aku tengok An-Nisa' di sekolah sana , Subhanallah cantik-cantik . Banyak style Arabic face gitu , putih melepak . Tetapi.........Sayangnya ya Allah , ikhtilatnya , akhlaknya , percakapannya , adabnya langsung tidak dijaga dengan betul . Aku tengok stokin-sarung kaki pakai tapi tetap nampak kakinya (sebab pendek agaknya) . Alhamdulillah jilbab melepasi dada . Entahlah mungkin disekolah sahaja . Aku tahu mungkin percakapan aku seperti mereka di mana bila aku dalam keadaan tidak terkawal , terhambur perkataan yang tidak layak berada di mulut setiap insan . Mungkin aurat aku juga tidak terjaga apabila aku di rumah . Aku tetap ingin meluahkan apa yang aku rasa .Tetapi begitulah perempuan . Perasaan aku bagai ingin menasihati seorang demi seorang di sana tetapi aku tahu percakapanku , adabku , auratku tidaklah secantik seperti wanita solehah di luar sana . Terlalu banyak kelalaian duniawi yang aku telah lakukan . Betullah apa yang aku dengar , Setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan . Wajah dah perfect tapi akhlaknya pula KO . Ya Allah , Engkau berilah hidayah kepadaku serta kepada orang-orang yang lalai untuk menunaikan kewajpan sebagai seorang banat , an-nisa' , perempuan. Menjadi perempuan agak susah , kalau ikut perintah-Nya insyaAllah senang . Kadang-kadang aku cemburu melihat Ar-Rijal . Ahhhh , betapa mudahnya engkau ! tidak perlu pakai sarung kaki , tidak perlu tudung melepasi dada/labuh , dengan handsocknya . Yang perlu hanyalah menutup pusat hingga lutut sahaja . Aku benci lelaki yang mengatakan perempuan lambat dalam itu ini , mereka tidak melalui apa yang Hawa lalui . Baju perlu gosok , kalau tak gosok mereka ketawa munkin kerana kedutnya baju kononnya tak jaga appearance . Tetapi , sungguh Allah itu Maha Adil ! Sungguh , Allah itu Al-'Adlu . Mungkin hanya sementara lelaki itu mudah , kerana kalau fikir dua kali . Bila lelaki besar@dewasa , mungkin lagi susah daripada Hawa . Kena tanggung dosa itu , kena tanggung dosa ini . Apatah lagi yang dah kahwin . Okey , Berhenti Di Sini Dulu Ya . ;). Assalamualaikum .